Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Posted on aug. 22, 2018

3 secrete pentru un păr sănătos pe care trebuie să le știi

3 secrete pentru un păr sănătos pe care trebuie să le știi

Menținerea sănătății părului este importantă pentru că îți dă încredere, te face să te simți energică și proaspătă din interior. Părul neîngrijit te pate face să te simți prost în public.

Problema este că părul nostru este supus în fiecare zi la stressul indus de poluare și alte condiții ale mediului, astfel încât își pierde din aspectul sănătos. Află care sunt cele mai importante 3 secrete pentru menținerea părului sănătos, plin de vitalitate și splendoare.

1. Eliminarea toxinelor

Pentru eliminarea toxinelor acumulate la nivelul capului, ai nevoie de un masaj al scalpului. Este esențial pentru stimularea circulației sangvine locale, ceea ce ajută la oxigenarea firelor de păr. Poți face acest lucru astfel:

  • Pe părul ud, cu vârful degetelor, masează ușor scalpul în timp ce șamponezi părul. Aplică puțină presiune în jurul tâmplelor, în jurul ochilor și pe linia sprâncenelor.
  • Pe părul uscat, pune mâinile pe vârful capului. Deplasează mâinile în sens ascendent, apăsând ferm în același timp. Repetă acest proces de două ori pe săptâmână. Poți începe de la ceafă până spre vârful capului. Fă acest lucru timp de 1 – 2 minute. Dacă timpul îți permite, pentru mai multă eficiență, poți pune un prosop umed, cald, pe cap în timpul acestui masaj. Aceasta ajută la dilatarea vaselor sangvine. Prosopul se umezește și se pune la cuptorul cu microunde timp de 30 de secunde.

2. Stimularea creșterii

Trebuie să ai grijă ca dieta ta să confere suficienți nutrienți părului tău:

  • Consumă fructe de mare, linte, cacao, migdale și pâine din făină integrală pentru a obține necesarul zilnic de zinc și magneziu care să crească nivelul cheratinei.
  • Crește aportul de oxigen la rădăcinile părului, încorporând în dietă alimente bogate în fier. Consumă spanac, pătrunjel și budincă neagră.
  • Părul devine mai rezistent prin consumul de alimente bogate în proteine. Consumă ton, brânză, carne de pui și gălbenuș de ou.
  • Creșterea părului este influențată de consumul de ciuperci și cereale, care sunt bogate în  vitamina B.
  • Romul este cunoscut pentru calitatea lui de a întări părul. Adaugă două linguri de rom în masca ta de păr, pentru ca părul să crească mai rezistent.

3. Protejarea părului

Părul trebuie protejat, ca să nu se subțieze. Sunt nenumărate metode prin care se poate evita ruperea și căderea părului:

  • Părul trebuie spălat cu șampon la întervale regulate, pentru îndepărtarea prafului și a excesului de grăsimi. Dacă părul tău este mai gras, el trebuie spălat mai des, eventual chia o dată la două zile. Ar trebui ca șamponul să fie mai ușor, pentru ca părul să nu fie deprivat de uleiurile sale esențiale. Dacă speli părul în fiecare zi, aceasta va stimula glandele sebacee din scalp, astfel încât părul se va îngrășa mai repede.
  • Soluția pentru evitarea îngrășării prea rapide a părului este să speli părul de trei ori pe săptămână. Poți eventual folosi șampon uscat uneori. Spălarea zilnică nu face decât să înmulțească problemele părului.
  • Folosește un pieptăn cu dinții rari. Pieptănatul devine astfel mai ușor, fără a fi prea agresiv pentru păr. Părul se descură ușor, își păstrează cheratina, iar firele de păr nu se mai rup.
  • Investește într-un uscător de păr profesional. Ar trebui să aibă minim 1500 wați, viteză și temperatură variabilă. Astfel vei preveni deteriorarea părului datorată căldurii excesive.
%d blogeri au apreciat: