Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Posted on feb. 3, 2016

Ce efecte negative are asupra ta modul în care dormi

Ce efecte negative are asupra ta modul în care dormi

Somnul de frumusețe nu este un mit. Îți dai seama de asta când de uiți în oglindă dimineața, după o noapte în care numai te-ai zvârcolit în pat, iar ceea ce vezi sunt doar ochii umflați și părul încâlcit.

Dar ceea ce nu știi este că în timpul somnului, în fiecare noapte, faci unele greșeli, comune de altfel, care îți afectează negativ frumusețea:

1. Dormitul pe burtă sau pe-o parte

Dintre toate pozițiile pe care le cauți noaptea pentru maximum de confort, dormitul pe burtă sau pe-o parte au cele mai grave consecințe asupra aspectului tău fizic.

Dacă dormi pe burtă, nu numai că te doare spatele, dar vei avea mai multe riduri.  De ce?  Pentru că în aceasta poziție stai cu fața direct pe pernă, care provoacă frecare pe piele. De fapt, la cei care dorm pe burtă se observă întotdeauna linii mai pronunțate pe frunte, greu de vindecat.

Următoarea poziție pe care ar fi bine s-o eviți este dormitul pe-o parte. Vei avea întotdeauna riduri mai profunde pe partea pe care îți place mai mult să dormi.

Cea mai bună poziție pe care s-o adopți în somn este pe spate, pentru că astfel nimic nu-ți va atinge fața, nici perna și nici părul. Se previne astfel orice frecare la nivelul pielii, care forțează fibrele de colagen și conduce la apariția ridurilor.

Dacă nu-ți este greu să dormi pe spate, ai grijă să ții capul puțin mai sus decât restul corpului. Poziția perfect plană permite fluidelor să se adune în jurul ochilor, ceea ce la va da un aspect umflat a doua zi. Adună cât mai multe perne!

2. Uiți mereu să te demachiezi înainte de culcare

Cu siguranță știi că fardurile, uleiurile, poluanții din mediu, radicalii liberi care s-au adunat pe pielea ta după o zi lungă de lucru se infiltrează adânc în pori, provoacă diverse erupții și accelerează procesul de îmbătrânire.  Alte efecte sunt pielea uscată, iritațiile și infecțiile.

Fie că ai adormit pe canapea sau ai avut o petrecere până în zori, ține minte: două minute în baie te pot scuti de a avea o piele cu probleme pe viitor.

3. Nu dormi suficient

Și nu ești singura: 40% dintre adulți dorm mai puțin de 7 ore pe noapte, minimum recomandat. În afară de faptul că arăți obosită a doua zi, somnul insuficient face ca pielea să se umfle, fără să mai vorbim de cearcăne.

Corpul tău are nevoie de odihnă, de procesele naturale de reparare și recuperare care au loc în timpul somnului, și anume producția de colagen, îmbunătățirea circulației, reducerea pungilor de sub ochi, etc.

Încearcă sa dormi între șapte și nouă ore pe noapte, să-ți stabilești un program de somn consistent. Dormi într-o cameră întunecată, liniștită, fără echipamente electronice, și, mai ales, încearcă să mergi la culcare la aceeași oră în fiecare seară.

4. Bei alcool înainte de culcare

Poate că îți dorești un pahar de vin seara, mai ales după o zi grea de muncă. Renunță la el dacă vrei să dormi liniștită și să arăți proaspătă a doua zi.

Consumul de alcool prea aproape de ora de culcare este una dintre cauzele majore ale problemelor de somn. Chiar dacă ieși cu prietenii sau mergi undeva unde se servește alcool, treci la apă cu aproximativ trei-patru ore înainte de momentul în care vei merge la culcare.

Același lucru este valabil și pentru băuturile cofeinizate precum ceaiul, cafeaua sau sucurile. Cafeina are capacitatea de a rămâne în corpul tău până la 12 ore, și nu vei putea adormi, sau pur și simplu nu vei dormi bine.

5. Nu schimbi fețele de pernă și cearșafurile destul de des

În orele în care nu dormim, nu facem decât să colectăm uleiuri, grăsimi, murdărie, etc. Folosind aceeași lenjerie în mod repetat, vom lăsa pe ea reziduurile zilei, care se descompun și produc încă și mai multe bacterii. Acestea pot provoca erupții, iritații și alte inflamații ale pielii.

Se recomandă schimbarea lenjeriei de pat cel puțin o dată pe săptămână, pentru a evita acest transfer de bacterii, grăsimi și alte impurități. Sau măcar fața de pernă, care captează cea mai mare cantitate de reziduuri.

Dacă vrei și mai mult, investește într-o față de pernă de mătase. Acest material cauzează mai puțină frecare decât bumbacul, adică pielea ta întâlnește o rezistență mai mică, apar mai puține cute și implicit mai puține riduri. Și încă un beneficiu: mătasea se adaptează temperaturii camerei tale, îți ține răcoare vara și cald în timpul iernii.

6. Nu-ți prinzi părul în timp ce dormi

Deși îți place să-ți lași părul desfăcut pe timpul nopții, mai bine prinde-l. Părul tău are grăsimi naturale, pe lângă șamponul si balsamul pe care îl folosești, care ajung pe față în timpul nopții, blochează porii și provoacă iritații.

Cel mai bine este să-ți prinzi părul într-o coadă de cal nu prea strânsă, sau un coc simplu, ca să nu-ți rupi firele de păr în timpul nopții. Dacă ai părul ondulat, dormi cu o bonetă satinată. Părul nu se va rupe si buclele tale vor fi intacte.

7. În camera în care dormi este prea cald sau prea frig

Temperatura camerei în care dormi face o mare diferență în ceea ce privește calitatea somnului.

Dacă este prea cald în cameră în nopțile reci de iarnă, pielea ta va fi uscată. Poți să contracarezi acest lucru dacă folosești un umidificator, care înlocuiește o parte din umezeala din aer, ajutându-te să dormi mai bine și să nu ți se usuce pielea.

Pe de altă parte, dacă este atât de frig încât tremuri când te bagi în pat, nu vei putea dormi suficient de profund, încât să te trezești perfect odihnită.

8. Nu folosești produse de îngrijire a pielii înainte de culcare

Dacă sari peste această etapă, pur și simplu sari peste posibilitatea de a-ți revigora aspectul. Formulele de noapte sunt concepute special pentru a ajuta corpul în procesele de înnoire naturală, dar au și componente anti-îmbătrânire care acționează acolo unde ai nevoie pe timpul nopții.

Este și momentul ideal pentru a folosi un balsam de buze în lunile de iarnă. Pentru că în somn nu vorbești, nu bei și nu mănânci.

 

%d blogeri au apreciat: