Pages Menu
Categories Menu

Posted on aug. 7, 2020

Alimentele care te ajută să scapi mai ușor de stress

Alimentele care te ajută să scapi mai ușor de stress

Stress-ul este o constantă a vieții noastre, dar acum, în condițiile schimbărilor abrupte la care asistăm,  îl resimțim mai mult decât oricând.

În noul normal în care trăim, trebuie să avem din ce în ce mai multă grijă de noi și să nu lăsăm ca îngrijorarea să ne guverneze viața. Stress-ul poate conduce la probleme de sănătate, sau poate înrăutăți boli cronice existente. deoarece el ajunge să afecteze sistemul nostru imunitar.

Cum ne pot ajuta alimentele să ținem sub control stress-ul?

Studiile arată că o dietă sănătoasă, bogată în fructe, legume, cereale integrale, peștem și alte alimente care conțin proteine slabe pot ajuta la controlul stress-ului. Consumul anumitor tipuri de alimente poate ajuta la echilibrarea raportului dintre bacteriile bune și cele rele din tractul intestinal, ceea ce are efect asupra controlului stress-ului. În condiții de anxietate, organismul nostru intră într-o stare de luptă, cauzând u vârf pentru producția de cortizol. Dacă mănânci alimentele potrivite, acestea declanșează producția de hormonii ai stării de bine și reduc nivelul cortizolului. Vezi mai jos lista alimentelor care te ajută să reduci stress-ul:

1. Cartofii dulci

Cartofii ducli sunt bogați în nutrienți și o sursă bună de carbohidrați, care ajută la reducerea nivelului de cortizol. Vitamina C și potasiul din cartofii dulci sunt benefici pentru răspunsul organismului la stress.

2. Usturoiul

Usturoiul este bogat în compuși ai sulfului, care ajută la creșterea nivelului de glutation, un antioxidant care ajută la reducerea nivelului de stress. Studiile arată că un consum regulat de usturoi poate combate stress-ul și reduce simptomele anxietății.

3. Broccoli 

O dietă bogată în vegetale crucifere, în special broccoli, ajută la menținerea sub control a stress-ului. Broccoli este bogat și în sulforafan, un compus sulfuric care are proprietăți neuroprotectoare și de calmare.

4. Avocado

Acest fruct untos poate reduce nivelul de stress prin bogăția de acizi grași omega 3, vitamina E, vitamina A și alți nutrienți esențiali. Acizii grași omega 3 îți dau o stare de bine, reducănd stress-ul și anxietatea.

5. Turmeric

Ingredientul activ din turmeric, curcumina, poate reduce nivelul stress-ului prin scăderea inflamației și a stress-ului oxidativ. Un consum mai mare de curcumină înseamnă un aport mai mare de acizi grași omega 3, esențiali pentru dezvoltarea creierului și reducerea anxietății. Pudra de turmeric  împreună cu un praf de piper te ajută să ai o stare de spirit mai bună.

6. Năut

Năutul este nu doar gustos, ci și benefic pentru sănătate, fiidn plin de vitamine care ajuta în lupta cu stress-ul, minerale, inclusiv magneziu, potasiu, zinc, seleniu, mangan și cupru. Consumul regulat și controlat de năut  îmbunătățește starea de spirit prin reglarea producției de neurotransmițători.

7. Afine

Afinele sunt bogate în antioxidanți, foarte benefici pentru reducerea stress-ului. Conținutul de flavonoide din afine ajută la îmbunătățirea dispoziției și reducerea stress-ului, anxietății și depresiei.

8. Semințele de floarea soarelui

Fiind o sursă bogată de vitamina E, semințele de floarea soarelui acționează ca un puternic antioxidant, ajutând la îmbunătățirea simptoemlor de depresie. Semințele de floarea soarelui sunt bogate și în alți nutrienți care ajută la reducerea stress-ului, inclusiv magneziu, mangan, seleniu, zinc, vitaminele B, și cupru. Semințele de dovleac sunt și ele la fel de benefice.

9. Pătrunjelul

Pătrunjelul este foarte bogat în antioxidanți, care calmează stress-ul și reduc simp[tomele anxietății.

10. Anghinarea

Anghinarea este bogată în magneziu, potasiu, folați, vitamina C, fier și antioxidanți, dar și prebiotice, care ajută la reducerea nivelului de stress.

11. Ouăle

Ouăle sunt bogate în proteine, colină, acizi grași omega 3, vitamine din grupul B și alți nutrienți care pot îmbunătăți semnificativ dispoziția și controla nivelul stress-ului.

12. Scoicile

Scoicile, midiile, stridiile sunt bogate în aminoacizi precum taurina, care este în mod special un promotr al stării de bine. Taurina și alți aminoacizi, sunt necesari pentru a produce neurotransmițători, inclusiv dopamină, care sunt esențiali pentru reglarea răspunsului  la stress.

13. Pești grași

Consumul regulat de pește gras, precum somon, hering, macrou, păstrăv, sardine și ton, care sunt bogați în acizi grași omega 3, vitaminele B6 și B12, se știe că ajută la reducerea niuvelului de cortizol și combaterea stress-ului. Consumă pește gras de cel puțin două ori pe săptămână.

14. Organe

Inimioarele, ficatul, rinichii, de pui sau de vită, sunt o sursă bună de vitamine din grupul B, în special B12, B6, riboflavină și folat, care ajută la controlul stress-ului.

15. Ceai de mușețel

Se știe că ceaiul de mușețel are efect calmant. El poate reduce și simptomele anxietății, induce somnul și ține stress-ul sub control.

16. Ciocolata neagră

Consumul de ciocolată neagră ține stress-ul sub control în două moduri: prin impactul chimic dar și prin cel emoțional. Bogată în antioxidanți, ciocolata neagră reduce stress-ul prin reducerea nivelului hormonilor de stress din organism.

17. Iaurt

Iaurtul conține bacterii sănătoase, Lactobacilli și Bifidobacterii, care au efect antiinflamator, inflamația cronică fiind parțial responsabilă pentru anxietate, stress și depresie.

Alte alimente care pot reduce stress-ul:

  • legume cu frunze verzi
  • semințe de chia și de in
  • nuci și migdale
  • ovăz
  • citrice
  • banane
  • lapte cald
  • ardei roșii
error

Like dacă îți place blogul meu

%d blogeri au apreciat: