Pages Menu
Categories Menu

Posted on feb. 11, 2022

Cele mai bune ceaiuri de plante pentru calmarea stresului, stare de bine mentală și multe altele

Cele mai bune ceaiuri de plante pentru calmarea stresului, stare de bine mentală și multe altele

Iată pe scurt care sunt cele mai bune ceaiuri de plante care te ajută să te eliberezi de stres, te calmează și te relaxează, pe lângă multe alte efecte benefice. 

  • cel mai bun dintre toate: ceaiul de lămâie
  • cel mai bun pentru relaxare: ceaiul de mușețel
  • cel mai bun pentru sănătate mentală: ceai de rozmarin
  • cel mai bun pentru depresie: ceai de lavandă
  • cel mai bun pentru dureri menstruale: ceai de trandafiri
  • cel mai bun pentru odihnă și somn: ceai de valeriană
  • cel mai bun pentru indigestie: ceaiul de mentă
  • cel mai bun pentru oboseală: ceai de ovăz


De sute de ani, oamenii au folosit ceaiurile de plante pentru a le îmbunătăți sănătatea și pentru stare de bine. Ceaiurile de plante sunt de mare ajutor pentru reducerea stresului sau anxietății, și chiar pentru a dormi mai bine.

Efectele asupra fiecăruia dintre noi variază în funcție de nivelul de stres, dar și de papilele gustative. Unele plante pot avea efecte puternice asupra stresului pe care îl resimțim, astfel menținându-ne sănătatea fizică și mentală.   

Cum poate reduce stresul un ceai de plante?

Ceaiurile de plante conțin multipli compuși cu efecte benefice asupra organismului uman, printre care:

  • antioxidanți, care protejează organismul de stres
  • compuși antivirali și antibacterieni
  • compuși antiinflamatori
  • compuși care reduc riscul formării cheagurilor de sânge și riscul hipertensiunii arteriale

Chiar și inhalarea aromei ceaiului poate ajuta la reducerea nivelului de stres și crearea stării de calm. 

Vezi mai jos detalii despre fiecare tip de ceai și alege-l pe cel care îți place, în funcție și de nevoia ta de moment:

  • ceaiul de lămâie, cel mai bun dintre toate. El ajută la reducerea stresului prin inducerea relaxării și  îmbunătățirea stării de spirit.
  • ceaiul de mușețel, cel mai bun pentru relaxare. Ceaiul de mușețel este asociat cu un somn odihnitor, dar el are efecte benefice și în cazul problemelor stomacale și intestinale. Stresul și anxietatea pot agrava aceste simptome, astfel încât un ceai de mușețel te poate ajuta să te relaxezi.
  • ceaiul de rozmarin, cel mai bun pentru menținerea sănătății mentale. Deși este mai puțin utilizat în ceaiuri, rozmarinul protejează organismul împotriva bolii Alzheimer. Studiile au arătat că anumiți compuși din rozmarin ajută la reducerea inflamației, prevenirea ulcerelor și îmbunătățirea stării de sănătate mentală.
  • ceaiul de lavandă, cel mai bun pentru depresie. Extractul de lavandă este foarte utilizat în aromaterapie pentru a promova relaxarea. Studiile efectuate au arătat că ceaiul de lavandă consumat dimineața are și efecte de reducere a anxietății și a depresei, de calmare a durerilor de stomac.
  • ceaiul de trandafiri, cel mai bun pentru dureri menstruale. De-a lungul timpului, oamenii au adăugat petale de trandafiri în prăjituri, gemuri și ceaiuri. Petalele de trandafiri sunt o sursă excelentă de antioxidanți, precum vitaminele C, A și E. Studii realizate la adolescente cu dismenoree au arătat că ceaiul de trandafiri poate reduce durerea menstruală și anxietatea. În plus, alți compuși din ceaiul de trandafiri pot ajuta la reducerea riscului unor boli cronice, cum ar fi bolile de inimă.
  • ceaiul de valeriană, cel mai bun pentru inducerea unui somn profund. Etapele somnului profund sunt cele mai reconfortante și esențiale pentru senzația de odihnă de a doua zi. Rădăcina de valeriană este foarte folosită pentru îmbunătățirea calității și cantității somnului, în special a somnului profund. Ea acționează prin blocarea unei enzime care interferează cu funcția acidul aminobutiric GABA, conducând la o senzație crescută de calm. Astfel, rădăcina de valeriană este eficientă în creșterea duratei somnului profund și reducerea timpului necesar pentru a adormi.
  • ceaiul de mentă, cel mai bun pentru indigestie. Frunzele de mentă ajută la calmarea durerilor de stomac, reduce constipația, stimulează sistemul imunitar, crește concentrarea și reduce stresul. Chiar și mirosul de mentă ajută la reducerea anxietății și stresului.
  • ceaiul de ovăz, cel mai bun pentru oboseală. Extractele de ovăz (semințe, flori, tulpini) ajută la relaxare, îmbunătățesc starea de spirit și reduc oboseala. 

Ceaiurile de plante sunt o excelentă adiție a oricărei rutine de îngrijire și conferă un moment de relaxare, ajutând la eliberarea de orice stres. 

 

error

Like dacă îți place blogul meu

%d blogeri au apreciat: