Pages Menu
Categories Menu

Posted on dec. 2, 2020

Alimente sănătoase de culoare neagră pe care e bine să le incluzi în dieta ta

Alimente sănătoase de culoare neagră pe care e bine să le incluzi în dieta ta

Alimentele de culoare neagră sunt la fel de importante și de pline de beneficii, la fel ca cele verzi sau roșii. Conform studiilor, antocianina, un puternic antioxidant, este cea responsabilă pentru culoarea bogată a fructelor și legumelor.

Acest flavonoid posedă calități anticancer, antidiabetice, antimicrobiene, antiinflamatorii și chiar anti-obezitate. Nu este deci o surpriză faptul că alimentele bogate în antocianină sunt folosite în mod tradițional pentru tratarea a numeroase boli. Dar care sunt alimentele sănătoase de culaore neagră și de ce sunt ele benefice pentru organimul nostru?

1. Orezul negru

Orezul negru, datorită efectului său antioxidant, este benefic în cazul bolilor cauzate de stress-ul oxidativ, precum boala Alzheimer și ateroscleroza.

Prezența antocianinei joacă un rol major neuroprotector împotriva ischemiei cerebrale.

2. Măslinele negre

Când măslinele sunt culese după completa lor maturare, ele capătă o frumoasă culoare neagră datorită acumulării antocianinei.

Conform studiilor, conținutul fenolic total din măslinele negre este dublu comparativ cu cel al măslinelor verzi, întrucât prin maturare crește concentrația acestor compuși din măsline. Astfel, măslinele negre au un puternic efect protector împotriva cancerului, bolilor cardiace și inflamatorii.

3. Piperul negru

Calitățile benefice ale piperului negru sunt foarte cunoscute datorită  componetului său activ denumit piperină. Acesta este de mare ajutor în cazul multor probleme gastrointestinale, având și efetce chemopreventive.

Piperina din piperul negru are beneficii dovedite în îmbunătățirea funcțiilor cognitive, a imunității și a simptomelor depresive.

4. Ceaiul negru

Ceaiul negru este o alternativa cu conținut caloric redus, pentru numeroase băuturi și energizante. El este foarte bogat în polifenoli precum teaflavine, aminoacizi și tearubigine, dar și alți flavonoizi și catehine care ajută la prevenția riscului de apariție a unor boli cronice, precum diabetul și hipertensiunea.

5. Strugurii negri

Strugurii negri au un conținut ridicat de antioxidanți, mai ridicat decât cei roșii sau albi. Ei sunt foarte bogați în flavonoide și  polifenoli, componenți care le dau dulceața, culoarea și conținutul nutritiv.

 

6. Afinele

Afinele sunt foarte bogate în antocianine și compuși fenolici. Aceștia contribuie la efectul antioxidant al fructelor, despre care se știe ajută la prevenirea bolilor neurodegenerative (Alzheimer), a bolilor cronice (diabet) și a celor inflamatorii (artrita).

7. Lintea neagră

Lintea neagră conține un puternic antioxidant denumit acid galic, dar și numeroase flavonoide, care sunt responsabile pentru efectul lor antioxidant.

 

 

8. Fasolea neagră

Fasolea neagră conține o cantitate mare de carbohidrați nedigerabili, care sunt asociați cu un nivel scăzut al colesterolului și al glicemiei, dar și un risc mai redus de cancer de colon.

Boabele de fasole neagră sunt cunoscute entru scăderea riscului apariției bolilor metabolice, datorită conținutului ridicat de fibre și a capacității antioxidante.

 

error

Like dacă îți place blogul meu

%d blogeri au apreciat: