Pages Menu
Categories Menu

Posted on sept. 22, 2020

Remedii naturale pentru alergiile sezoniere

Remedii naturale pentru alergiile sezoniere

Alergiile sunt în fapt răspunsul organismului nostru la substanțe străine sau alergeni precum polen, unele alimente, părul animalelor de companie, praf, mucegai, medicamente sau înțepături de insecte. Unele persoane sunt mai sensibile la aceștia, sistemul lor imunitar identificându-i ca fiind mai dăunători decât sunt în realitate.

Răspunsul imunitar se traduce prin strănut, mâncărime, inflamații, dureri de cap, ochi umflați și altele. Remediile naturale reușesc să trateze  simptomele ușoare ale alergiilor. Să vedem câteva dintre acestea!

1. Mierea

Mierea este folosită pe post de terapie complementară pentru tratarea în special a alergiei la polen. Se știe că mierea are capacitatea de a reduce simptomele și de a îmbunătăți condiția organismului.

Trebuie doar să începi să consumi miere în fiecare zi, ca atare, în ceai, cafea sau pe felia de pâine prăjită unsă cu unt.

2. Probioticele

Iaurtul, cașul și în general brânzeturile sunt cunoscute pentru capacitatea de modulare a sistemului imunitar, într-un mod sănătos. Aceasta ajută la prevenirea apariției alergiilor recurente, la reducerea  simptomelor și la îmbunătățirea calității vieții.

Include iaurt, caș și cât mai multe brânzeturi în dieta ta zilnică. Consumă-le ca atare sau alături de fructele tale favorite.

3. Aloe vera

Studile sugerează că aplicarea topică de aloe vera este cel mai bun tratament pentru mâncărimile și roșeața pielii care apar în caz de alergii. În plus, aplicarea intranazală de aloe vera reduce mucozitățile în cazul rinitei alergice.

Aplică gel de aloe vera direct pe piele în cazul simptomelor alergice.

4. Ceai de ghimbir

Ceaiul de ghimbir ajută la reducerea citokinelor inflamatorii care apar în organism datorită alergenilor. El are și capacitatea de a stimula în mod natural imunitatea.

Consumă ceai de ghimbir de cel puțin două ori pe zi.

5. Bicarbonat de sodiu

Bicarbonatul de sodiu este perfect pentru reacțiile alergice ale pielii. El ajută la calmarea răspunsului inflamator cauzat de alergeni.

Pune o ceașcă de bicarbonat de sodiu în apa de baie și stai în cadă timp de 15 minute. Se mai poate aplica și pe zonele afectate, bicarbonat de sodiu amestecat cu apă. 

5. Urzica

O terapie complementară foarte eficientă pentru alergii este cea cu urzică. Aceasta conține histamine naturale care ajută la menținerea controlului asupra simptomelor alergice precum mâncărimile  ochilor, strănutul și rinita. 

Prepară un ceai de urzică sau adaugă urzica în mâncare, alături de alte legume.

6. Apa salină

Irigarea nazală cu apă salină este o metodă eficientă de reducere a simptomelor, precum mâncărimile nazale, rinita sau  congestia. 

Clătește cavitatea nazală cu o soluție de apă și sare de cel puțin trei ore pe săptămână, până când simptomele dispar. 

7. Broccoli

Broccoli este o sursă bogată de  quercetină o antihistamină naturală. Histaminele sunt elemente chimice produse în mod natural în organism, ca rezultat al reacției alergice. Broccoli poate ajuta la diminuarea simptomelor alergice.

Adaugă broccoli în supa de legume sau în alte mâncăruri pe care le consumi în fiecare zi.

8. Portocale

Portocalele sunt bogate în vitamina C, care ajută la reducerea nivelului de histamine din organism, acestea din urmă fiind responsabile pentru declanșarea simptomelor alergice. Portocalele stimulează și sistemul imunitar.

Adaugă portocale, dar și alte alimente bogate în vitamina C în dieta ta zilnică.

9. Ceai verde

Ceaiul verde conține catehină O-metilată, un fenol natural și antioxidant, care ajută la reducerea simptomelor alergice precum durerile de gât, ochii înlăcrimați și  rinita.

Consumă ceai verde în fiecare zi, de două sau chiar de trei ori pe zi.

10. Fructele de pădure

Fructele de pădure sunt bogate în antioxidanți, care stimulează sistemul imunitar și ține sub control simptomele alergice. Ele au și calități antiinflamatorii, reducând inflamațiile cauzate de alergie.

Include cât mai multe fructe de pădure, afine, căpșuni, etc. în dieta ta. Le poți consuma ca atare, în prăjituri sau smoothie-uri.

11. Conopida

Conopida este alegerea perfectă în caz de alergii. Vitamina C pe care o conține ajută la reducerea  simptomelor alergice și stimulează imunitatea.

Adaugă conopida pe lista legumelor pe care le consumi, sub formă de salată sau supe.

12. Roșiile

Roșiile conțin un antioxidant puternic denumit licopen, împreună cu vitamina C, beta caroten și alți compuși antiinflamatorii. Toate acestea stimulează sistemul imunitar și reduc simptomele alergiilor.

Roșiile se pot consuma în numeroase forme, proaspete, în supe, paste, aproape în orice fel de mâncare, deci e foarte ușor să le adaugi în dietă.

13. Nucile

Nucile sunt o sursă excelentă de acizi grași omega-3 vegetali, fiind snack-ul perfect care tratează alergiile. Ele conțin și magneziu, care ajută la reducerea tusei și hârâitului.

Cosnumă nuci în fiecare zi, adăugându-le în iaurt, în bolurile cu fructe sau în smoothie-uri .

14. Ardeiul gras

Ardeii grași, în special cei verzi și galbeni, au un conținut bogat de vitamina C, o antihistamină naturală, care ține sub control simptomele alergice și stimulează imunitatea.

Ardeii grași pot fi consumați alături de alte legume, proaspeți, trași la tigaie sau copți.

15. Ulei de eucalipt

Uleiul de eucalipt are calități antiinflamatorii. Inhalarea lui prin aromaterapie reduce congestia nazală, durerea de gât și tusea, iar efectul lui răcoritor poate trata durerea de cap cauzată de reacția alergică.

Difuzează ulei de eucalipt în aer sau adaugă câteva picături în apă fierbinte și inhalează.

16. Ulei de lavandă

Acest ulei inhibă inflamația cauzată de alergii, induce somnul și odihna, reducând durerea de cap și anxietatea, care în general cresc în cazul alergiilor. Uleiul de lavandă este foarte bun și pentru alergiile pielii.

Aplică ulei de lavandă direct pe piele sau optează pentru aromaterapie.

 

error

Like dacă îți place blogul meu

%d blogeri au apreciat: