Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Posted on Mai 11, 2018

10 lucruri extraordinare pe care nu le știai despre ouă

10 lucruri extraordinare pe care nu le știai despre ouă

Ouăle sunt pline de proteine, bogate în nutrienți și o opțiune bună pentru micul dejun, care te menține în formă. Ele sunt o metodă delicioasă de a obține o doză bună de vitamina B, nutrienți și proteine.

Dar mai sunt și alte lucruri extraordinare despre ouă, pe care nu le știai până acum. Experții în sănătate sugerează că o dietă care include ouă este considerată o dietă sănătoasă. Un studiu a arătat că micul dejun care conține ouă, comparativ cu unul care conține cereale sau lipsa micului dejun, ajută în reducerea poftei de dulce și de grăsimi.

Deasemenea, ouăle sunt alimentul perfect pentru tratarea mahmurelii. Aceasta datorită nivelelor ridicate de cisteină, un aminoacid din ouă care ajută la distrugerea acetaldehidei, cea care cauzează în esență mahmureala. Oulă ajută organismul să elimine toxinele nedorite care apar in urma consumului de alcool.

Să vedem care sunt celelalte lucruri extraordinare pe care nu le știam despre ouă.

1. Gălbenușul de ou ajută la dezvoltarea creierului

Gălbenușul de ou este una dintre cele mai bogate surse de vitamina B-complexă, denumită colină. Colina este asociată cu o funcție neurologică mai bună și reducerea inflamației. Colina dietară ajută la dezvoltarea creierului fetal, de aceea femeile însărcinate trebuie să consume ouă mai des. Deasemenea, colina se transformă în metan în organism, care apoi produce așa-numiții hormoni ai fericirii: serotonina, dopamina și norepinefrina.

2. Ouăle sunt alimentul proteic perfect

Când vine vorba despre proteine de calitate, ouăle sunt în fruntea listei. Aceasta deoarece toate proteinele care se găsesc în ouă pot fi absorbite și utilizate de organism. Ele nu numai că ne oferă proteine de înaltă calitate, dar mai conțin și ample cantități de antioxidanți, vitamina A, vitamina B12, vitamina D, riboflavina, folat, fosfor și colină.

Un ou fiert tare conține 6 grame de proteine, care ne conferă nouă, femeilor, 14% din aportul zilnic necesar, iar bărbaților 11% din acesta.

3. O alegere prietenoasă cu greutatea

Consumul de ouă ajută la un mai bun control al greutății corporale. Știi de ce? Deaorece proteinele din ouă mențin senzația de sațietate mult timp pe parcursul zilei. Ouăle joacă un rol important și în menținerea masei musculare în timpul curelor de slăbire.

Un ou mare conține aproximativ 70 de calorii și 6 grame de proteine, ceea ce înseamnă o sursă cu conținut scăzut de calorii. Iar acest lucru este important pentru cei care încearcă să piardă în greutate.

4. Un aliment excelent pentru fitness

După exercițiile fizice, aportul suficient de proteine este foarte important, deoarece ajută la reconstruirea și repararea țesuturilor musculare. Iar proteinele produc aminoacizii, foarte necesari pentru celulele musculare.

Ouăle are trebui să fie o parte a fiecărei mese sau gustări, în special după exercițiile fizice. Consumă ouă fierte tari cu fructe proaspete, este cea mai bună combinație.

5. O sursă grozavă de vitamina D

Organismul absoarbe vitamina D prin intermediul razelor solare, dar și din anumite alimente. Ouăle sunt o sursă excelentă de vitamina D și sunt una dintre puținele surse naturale ale acestei vitamine.

Încorporarea ouălelor în dieta zilnică te poate ajuta să scapi de deficiența vitaminei D. Dacă ai o expunere limitată la soare, ouăle pot fi o sursă grozavă pentru doza zilnică. Un gălbenuș de ou mare conferă 41 de unități de vitamina D, ceea ce înseamnă 10% din necesarul zilnic al unui adult.

6. Culoarea oului nu afectează conținutul de nutrienți

Multe persoane cred că ouăle colorate sau mai sănătoase decât ouăle albe, dar culoare cojii nu are nimic de-a face cu calitatea oului. Culoarea gălbenușului poate varia, în funcție de hrana pe care au primit-o găinile, dar nici acesta nu reflectă conținutul nutritiv al oului. Totuși, pot fi mici variații ale cantității de vitamina A și luteină.

Indiferent de culoare, gălbenușul de ou este o sursă grozavă de vitamine, minerale și grăsimi, în timp ce albușul de ou are cantități mari de riboflavină și proteine.

7. Ouăle proaspete sunt cele mai bune

Știai că ouăle pot fi folosite într-un termen de trei săptămâni, dacă sunt păstrate la frigider? Ouăle se învechesc mai repede dacă sunt ținute la temperatura camerei, deci nu le lăsa așa prea mult. Consumă oule pe rând, în funcție de  data ouatului și prepară-le cu mâinile și ustensilele curate.

8. Conținutul de grăsime din ouă

Un singur ou mare conține 1.5 grame de grăsimi saturate, 1 gram de grăsimi polnesaturate și 1.8 grame de grăsimi mononesaturate. Unele ouă pot conține și acizi grași omega-3, dacă dieta găinilor a avut semințe de in.

9. Dieta echilibrată este cheia

Aportul moderat al tuturor nutrienților necesari ajută la asigurarea stării de bine nutriționale. Înafară de ouă, optează și pentru alte proteine sănătoase, din pește și legume. Deasemenea, include cereale integrale, fructe, vegetale, alimente bogate în calciu și grăsimi sănătoase precum nucile și semințele, pentru a balansa nutrienții importanți, precum carbohidrații și grăsimile.

%d blogeri au apreciat: