Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Posted on mart. 26, 2018

10 lucruri neașteptate care îți pot afecta somnul

10 lucruri neașteptate care îți pot afecta somnul

Calitatea somnului scade o dată cu vârsta. Pe măsură ce îmbătrânim, nu mai dormim la fel de bine ca în tinerețe sau adolescență. Dar somnul este vital pentru organism, împreună cu o dietă echilibrată și cu exercițiile fizice, un adult obișnuit având nevoie de 7 – 8 ore de somn pe zi.

Pe de altă parte, tulburările somnului pot determina apariția unor probleme de sănătate fizică și mentală. Deficitul de somn poate afecta activitățile zilnice, dar și abilitatea de a distinge sunetele. De aceea este important care sunt factorii care îți pot afecta somnul și să încerci, pe cât posibil, să îi eviți.

1. Cina la ore târzii

Cina luată după ora 10 seara îți va afecta somnul. Chiar dacă programul de lucru este atât de dificil încât să fii nevoită să cinezi la ore târzii, este foarte important să încerci să termini de mâncat între orele 9 PM și 10 PM.

2. Consumul de citrice seara

Nu este cea mai bună idee să consumi portocale sau grapefruit seara. Asta pentru că citricile consumate înainte de culcare pot cauza arsuri la stomac, astfel încât somnul tău va fi mai puțin odihnitor.

3. Te culci fără să mănânci sau mănânci prea mult înainte de culcare

Dacă mergi la culcare cu stomacul gol sau prea plin, asta îți poate afecta somnul. Prea multa mâncare la cină nu te lasă să dormi bine. Mai bine așteaptă două-trei ore după cină și apoi mergi la culcare, sau mănâncă ceva frugal înainte de culcare, pentru a nu dormi cu stomacul gol.

4. Folosirea telefonului în pat

Odată cu avansurile tehnologice, toți suntem parcă lipiți de telefon, dar acesta are un efect dăunător pentru sănătate. Lumina telefonului afectează ritmul circadian al organismului și stimuleaza producția de hormoni care au dau o stare de alertă. Iar aceasta împiedică somnul.

5. Exercițiile înainte de culcare

Studiile arată ca exercițiile fizice te fac să adormi instantaneu. Cu toate acestea, exercițiile chiar înainte de culcare pot afecta somnul, astfel încât nu te vei putea bucura de un somn odihnitor. În general, exercițiile fizice sunt recomandate dimineața.

6. Programul neregulat

Programul neregulat sau schimbările apărute în programul tău obișnuit, pot să-ți afecteze somnul. Ritmul circadian este un fel de ceas intern, iar acesta poate fi perturbat de orice schimbări apărute.

7. Prea multe distrageri

Dormitorul este un loc doar pentru dormit și nu pentru privit la televizor din pat. Privitul la televizor sau la computer reprezintă distrageri pentru creier, astfel încât îți vine greu să adormi.

8. Sindromul picioarelor neliniștite

Acest sindrom constă în nevoia de a mișca picioarele în timp ce dormi sau te odhinești în pat. Persoanele cu acest sindrom adorm destul de greu, iar această condiție afectează 5-10 % din populație.

9. Spălatul cu apă rece

Spăltul cu apă rece pe față înainte de culcare îți poate afecta somnul. Apa rece stimulează organismul, eliberând energie pentru a te ține treaz. Cel mai bine este să te speli pe față cu apă călduță înainte de culcare.

10. Cafeaua

Consumul de cafea înainte de culcare îți poate afecta somnul. Conținutul de cafeină din cafea are efect stimulant, crescând starea de alertă, ceea ce perturbă somnul. În loc să bei cafea, mai bine mânâncă un pătrățel de ciocolată.

error

Like dacă îți place blogul meu