Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Posted on Mar 8, 2018

Stimulatorii metabolismului: 15 alimente care ard caloriile și te ajută să slăbești

Stimulatorii metabolismului: 15 alimente care ard caloriile și te ajută să slăbești

Mănâncă mai puțin, arde mai mult. Cu asta se confruntă toate cele care vor să slăbească. Dar scăderea în greutate nu este atât de simplă. De fapt, nu toate caloriile sunt egale. Iar toate exercițiile fizice nu sunt întotdeauna capabile să îți ofere rezultatele dorite.

Cu toate acestea, trebuie să știi că sunt anumite alimente care te pot ajuta efectiv să arzi mai multe calorii decât consumi. Iată lista noastră.

1. Migdalele

100g de migdale conține calorii într-o cantitate destul de mare, mai precis 576 de calorii! Atunci de ce sunt ele pe această listă? Deoarece migdalele conțin nutrienți esențiali, precum fibre, proteine și grăsimi sănătoase, care stimulează metabolismul, îmbunătățesc sănătatea creierului și ascut inteligența.

Într-un studiu publicat în „British Journal of Nutrition” în 2007 se arată că migdalele, consumate zilnic, timp de 10 săptămâni, nu determină creșterea în greutate. Adaugă migdalele în dieta ta zilnică fără nicio reținere.

Notă: Lasă la înmuiat migdalele de seara până dimineața și consumă-le fără coajă, deoarece se știe că taninii din coajă dereglează digestia și previn absorbția nutrienților.

2. Merele

Merele sunt sănătoase deoarece sunt bogate în fibre și nutrienți, dar în același timp sărace în calorii. Un măr de mărime medie conține 4.4g de fibre, ceea ce este foarte bine, mai exact 17% din doza zilnică recomandată de fibre!

3. Anghinarea

Anghinarea este de ajutor pentru slăbit datorită conținutului ridicat de fibre, abilității de reducere a apetitului, precum și controlul nivelul colesterolului din sânge.

4. Avocado

Acest fruct poate fi ușor frustrant datorită naturii sale de se coace prea mult, putând fi folosit timp de doar câteva ore, după ce am așteptat să se coacă zile la rând.

Dar avocado este plin de fitonutrienți și acizi grași mononesaturați, care sunt extraordinari pentru sănătatea mentală și dezvoltarea musculaturii netede. Datorită conținutul ridicat de fibre, care se știe că menține starea de sațietate pe perioade lungi de timp, avocado sunt foarte bune de adăugat în dieta celor care vor să slăbească.

5. Bananele

Aceste fructe sunt bogate în amidon, într-adevăr, dar au un index glicemic scăzut, ceea ce înseamnă că nu determină creșterea nivelului de zahăr din sânge imediat după ce sunt consumate, ci ele sunt digerate lent, furnizând energie pentru mai mult timp.

În plus, bananele conțin și potasiu, care este un electrolit vital pentru organism. Nu e de mirare că atleții iubesc bananele atât de mult!

6. Fasolea neagră

Boabele de fasole neagră conțin fibre solubile și insolubile, dar si o cantitate mare de proteine, care stimulează metabolismul, ajutând organismul să-și crească masa musculară.

Mai mult, 100g de fasole neagră conțin doar 91 de calorii!

7. Afinele

Consumul de afine aduce 3 beneficii simultan. În primul rând, sunt pline de antioxidanți și deci grozave pentru reducerea inflamațiilor din organism cauzate de dieta nesănătoasă și obezitate.

În al doilea rând, conțin fibre și nutrienți precum vitamina C, potasiu și folați, influențând în bine starea generală de sănătate. Iar în al treilea rând, afinele pot reduce nivelul colesterolului sanguin, foarte important pentru starea de sănătate a inimii.

8. Broccoli

Copiii urăsc această legumă, dar, din fericire, ca adulți, gustul nostru mai bine dezvoltat nu are nicio problemă cu broccoli. Și de ce am avea? Totuși, această legumă este bogată în nutrienți, între care vitamina C, K, folați, potasiu și fibre, toate foarte bune pentru întărirea sistemului imunitar, îmbunătățirea stării de sănătate și eliminarea grăsimilor nedorite.

9. Orezul brun

Se știe faptul că orezul brun este mai bun decât cel alb. Asta pentru că păstrează mai mulți nutrienți, orezul alb pierzând mult în timpul procesării. Acești nutrienți includ o gamă largă de vitamine din complexul B, precum B1, B6, B3, vitamina E, magneziu, potasiu și mulți aminoacizi esențiali.

Orezul brun este denumit astfel pentru că mai este și nedecorticat, fiind bogat în fibre insolubile, care umplu stomacul și nu contribuie prea mult la aportul total de calorii.

10. Varza

Această legumă super-economică nu este neapărat foarte plăcută la gust, dar este bogată vegetable în nutrienți și contribuie foarte puțin cu calorii. De fapt, 100g de varză conțin doar 24 de calorii!

Nu e de mirare că dietele bazate pe aport redus de calorii recomandă de obicei consumul unor cantițăț mari de suc de varză.

11. Grapefruit

Grapefruit-ul este recomandat pentru slăbire datorită calității sale de a suprima apetitul și a crește nivelul de energie. Iar conținutul mare de nutrienți îmbunătățește starea generală de sănătate.

12. Iaurtul grecesc

Iartul grecesc diferă de iaurtul obișnuit, deoarece conține mai multe proteine, mai mulți nutrienți, fără zahăr adăugat. Consumat zilnic, ajută la pierderea în greutate, iar calitățile sale probiotice îmbunătățesc flora intestinală și stimulează metabolismul.

13. Morcovii

La fel ca și umila varză, morcovii sunt foarte iubiți pentru aportul redus de calorii, dar cu valoarea nutritivă mare. De fapt, 100g de morcovi conțin doar 44 de calorii!

14. Roșii

Roșiile conțin doar 19 calorii în fiecare 100g, de aceea sunt foarte recomandate pentru cei care țin la siluetă. În plus, ele conțin mulți nutrienți esențiali, ca vitamina C, potasiu și fibre.

15. Castraveți

Este un motiv pentru care roșiile și castraveții merg împreună în salatele de orice fel. Deoarece castraveții conțin doar apă și fibre, iar calorii foarte puține. De fapt, 100g de castravete conțin doar 16 calorii!

%d blogeri au apreciat: