Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Posted on dec. 13, 2017

Te confrunți cu dureri de cap, insomnie, lipsă de energie? Iată ce alimente ar trebui să consumi

Te confrunți cu dureri de cap, insomnie, lipsă de energie? Iată ce alimente ar trebui să consumi

Cel mai adesea credem că simptome precum durerile de cap sau lipsa de energie sunt cauza oboselii provocată de munca excesivă. Parțial acest lucru este adevărat, dar un motiv mult mai probabil este de fapt nivelul scăzut al magneziului și a vitaminei K din organism.

Aceste micro-elemente sunt atât de importante încât organismul nostru nu poate funcționa bine dacă nivelul lor este prea mic. Magneziul este implicat în nu mai puțin de 300 de reacții chimice diferite în organismul uman. El ajută la trasformarea alimentelor în energie și creează noi proteine din amino acizi. De asemenea el ajută la diminuarea anxietății, stresului și la combaterea oboselii.

Magneziul în cantități suficiente previne durerile de cap frecvente și chiar tratează migrenele. Deficiența de magneziu poate scădea nivelul serotoninei, poate cauza constricția vaselor sanguine și poate afecta funcționarea neurotransmițărilor.

Aportul recomandat de magneziu prin dietă este de 400 mg pentru bărbați între 19-30 ani și 420 mg pentru bărbații peste 35 years de ani. Pentru femei, aportul necesar este de 310 mg pentru vârsta de 19-30 ani și 320 mg pentru femeile peste 35 de ani.

În acest articol, am alcătuit o listă cu alimentele cele mai bogate în magneziu, pe care ar trebui să le consumăm pentru a lupta împotriva oboselii, insomniei și durerilor de cap.

1. Migdalele

Migdalele conțin aproximativ 105 mg de magneziu într-un sfert de ceașcă. Migdalele mai au și vitamina E, un antioxidant care ajută la întărirea sistemului imunitar și a ochilor. Sunt și o gustare foarte plăcută de altfel.

2. Semințele de susan

Semințele de susan conțin aproximativ 101 mg de magneziu în 30 g de semințe prăjite. Trebuie să vă mai spunem că sunt pline de testosteron și ajută în producerea spermei la bărbați.

3. Semințele de floarea soarelui

Un sfert de ceașcă de semințe de floarea soarelui conține 128 mg de magneziu, fiind o sursă de magneziu surprinzător de bogată. Este unul dintre cele mai recomandate alimente pentru combaterea durerilor de cap.

4. Bananele

Bananele sunt o sursă foarte bună de amidon rezistent. O banană medie conține aproape 33 mg de magneziu.

5. Caju

Un sfert de ceașcă de caju conține aproximativ 89 mg de magneziu. Aceste nuci sunt și o sursă foarte bună de folat și vitamina K.

6. Tofu

Tofu conține 37 mg de magneziu în jumătate de ceașcă. El este și o sursă bună de proteine, care oferă organismului o doză bună de fier.

7. Semințele de in

O lingură de semințe de in conține 40 mg de magneziu. Ele reprezintă și un aliment foarte sănătos pentru inimă. Sunt cele mai recomandate pentru lipsa energiei.

%d blogeri au apreciat: