Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Posted on apr. 25, 2020

Treburile casnice care te ajută să te menții în formă

Treburile casnice care te ajută să te menții în formă

Faptul că suntem nevoite să stăm mai mult acasă începe să ne afecteze sănătatea fizică. Cu atâtea restricții de deplasare, este dificil să ne menținem în formă. La televizor vedem cum celebritățile încearcă să se țină de programul lor zilnic de antrenamente, dar noi, oamenii simpli, ce putem face? O idee bună este să substituim exercițiile fizice cu munca în gospodărie.

Sună surprinzător, poate, dar treburile casnice chiar pot fi un bun înlocuitor pentru exercițiile cardio. Vezi mai jos câteva exemple.

1. Spălatul rufelor manual, fără ajutorul mașinii de spălat

Această ocupație îți pune în mișcare aproape toți mușchii. Pentru că spălatul rufelor presupune ridicarea unei găleți sau lighean cu apă, frecare, periere, stoarcere, uscare, lucruri care nu sunt ușor de făcut, mai ales dacă nu ești obișnuită.

Ridicarea greutăților întărește mușchii de la mâini, în timp ce frecatul și storsul  face bine la antebrațe. Încearcă să faci această activitate timp de o oră și astfel vei arde aproximativ 116 calorii.

2. Măturatul

Măturatul podelelor este un tip de exercițiu care te ajută să arzi o grămadă din caloriile pe care cu siguranță le-ai acumulat. Pentru că măturatul promovează fitness-ul metabolic și întărește mușchii.

Și nu, nu vorbim de folosirea unui aspirator, ci la măturatul cu mătura. Acesta presupune o mișcare continuă a mâinilor, ceea ce le face mai puternice. În plus, coloana devine mai flexibilă, prin aplecările repetate din acest timp. 

O jumătate de oră de măturat te ajută să arzi 80-100 de calorii.

3. Spălatul podelelor cu mopul sau peria

Mamele sau bunicile noastre obișnuia să stea aplecate frecând podelele. Este o metodă deja depășită în era noastră modernă, dar dacă o aplici timp de o oră vei reuși să arzi în jur de 170- 238 de calorii. Îți întărește coapsele, mușchii spatelui, gleznele și  gambele. Deci, ce mai asțepți?

4. Spălatul vaselor

Conform studiilor, spălatul vaselor este un tip de terapie, care te ajută să reduci stresul și anxietatea, stimulând și sistemul imunitar. Pe lângă faptul că menții curățenia și îndepărtezi germenii periculoși, spălatul vaselor te ajută arzi un număr considerabil de calorii.

Pe măsură ce aplici presiune palmelor și degetelor, acestea devin mai puternice. Iar dacă stai în picioare atunci când speli vasele, coloana devine mai flexibilă. Pe de altă parte, dacă stai așezată atunci când speli vasele, acest lucru ajută la reducerea grăsimii de pe burtă și întărește mușchii de la mâini și de la picioare.

5. Frământatul aluatului

Frământatul aluatului îți întărește brațele și umerii, îndepărtând totodată stresul. Pentru că în acest timp depui mult efort cu palmele și cu umerii, ceea ce îi flexibilizează, îi întărește, arzând și calorii în același timp.

Pe de altă parte, în timp ce apeși aluatul, stresul se eliberează și starea ta mentală se îmbunătățește. 

6. Grădinăritul

O activitate care te mențină în formă,și fizic și pihic. Și grădinăritul este o formă de terapie, care ne stimulează sănătatea mentală, eliberând stresul și anxietatea.

Grădinăritul presupune pregătirea pâmântului, semănatul semințelor, ridicarea ghivecelor grele și udarea plantelor. Toate acestea pun în mișcare un număr mare de mușchi, inclusiv cei ai coapselor, spatelui, brațelor, gleznelor și picioarelor.

Când pregătești pământul sau semeni stând într-o poziție ghemuită mai mult timp, coapsele și gambele devin mai puternice. Chiar și udatul plantelor te ajută să mai pierzi din greutate.

7. Organizarea camerelor

Dacă tot trebuie să stai acasă, este un moment ptrivit să organizezi mai bine dormitorul sau livingul, lucruri pe care poate le-ai ignorat de mult. pentru că organizarea necesită mult efort, ridicarea de lucruri mai grele, împingerea sau tragerea acestora.

Tot aici este inclusă și curățenia, ștersul prafului, schimbatul lenjeriei, așezarea lucrurilor din cameră. Deși pare ușor, toate acestea presupun un efort fizic și mental destul de mare.

În concluzie, această perioadă de izolare nu trebuie să fie stresantă. Implică-te în activitățile casnice împreună cu membrii familiei și vă veți simți mult mai bine împreună.

error

Like dacă îți place blogul meu