Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Posted on nov. 19, 2015

Zaharul, cum si cu ce il poti inlocui

Zaharul, cum si cu ce il poti inlocui

Zahărul, o „plăcere dulce”, se numără printre toxinele care stau la baza mai multor afecţiuni. Pe lângă favorizarea obezităţii, a diabetului şi a afecţiunilor cardiovasculare, consumul de zahăr creşte şi riscul de a dezvolta cancer. Prin urmare, acest aliment pare să fie inamicul numărul unu al unui trup sănătos.

Xylitolul, de exemplu, are un gust şi aspect asemănător acestuia, dar spre deosebire de zahăr oferă o senzaţie răcoritoroare. Xylitolul reprezintă o sursă alternativă de zahăr în cazul diabeticilor, având indicele glicemic scăzut, comparativ cu cel al zahărului sau al glucozei. În plus, are un conţinut caloric cu 40% mai scăzut decât zahărul. Xylitolul nu este un îndulcitor artificial, ci un carbohidrat cu structură cristalizată, un compus organic care se găseşte în fibrele unor legume, fructe, ciuperci, cereale sau în scoarţa unor copaci. Se regăseşte chiar şi în corpul uman.

Şi siropul de arţar este o alternativă extraordinară pentru zahăr, fiind unul dintre cei mai sănătoşi îndulcitori naturali. Este obţinut prin fierberea sevei recoltată primăvara, înainte de perioada de vegetaţie. O lingură de sirop natural de arţar asigură 22% din necesarul zilnic de mangan al organismului şi 5% din cel de zinc.

Zahărul de cocos se obţine din seva florilor de palmier. Se poate folosi pentru a îndulci cafeaua, ceaiurile, sucurile naturale şi smoothie-urile.

La polul opus, ar trebui să ne ferim de îndulcitorii artificiali, obţinuţi chimic, printre aceştia numărându-se aspartamul, sucraloza, sucroza şi zaharina. Studiile arată că aceştia pot să alimenteze pofta de dulce, cresc riscul de a dezvolta unele tipuri de cancer.

sursa: http://ziuanews.ro/

%d blogeri au apreciat: